11:32
Кода Брет вошел в столовую для дизайнеров, там уже сидело несколько человек. Он не стал делать заказ через официантку, а направился прямо на кухню, где пошутив с отлично знавшими его поварами, уговорил их приготовить ему особый омлет, какого не бывает в меню...
04:50
Лорен Пауэлл Джобс посетила Украину вместе с главным редактором The Atlantic Джеффри Голдбергом и публицисткой Энн Эпплбаум...
19:41
Стэнфордская школа бизнеса. Лекция из из цикла "Взгляд сверху", но есть нюанс... Ералаш 130, "Яйцо всмятку"
17:17
Мне уже несут “печено вепрево колено” - жареную свиную ногу. Изумительно вкусная вещь. И сервирована она, как положено - на грубой деревянной доске, изрезанной ножами, с горками хрена и горчицы, лучком и огурчиками... Конечно, это блюдо не совсем для завтрака.
16:38
... Вроде бы идея хорошая, и воплощена она на высшем уровне, благо места для этого было предостаточно. Но мне совершенно случайно довелось узнать, благодаря чему идея вообще возникла.
16:22
Там, на планете раздираемой войнами, уничтожаемой снарядами и мощными метеогенераторами, диктатор Гамов мощной рукой остановил войну. Как два его крыла, два министра стоят за его спиной... цель, как говорится, оправдывает средства, и диктатор Гамов действует, не останавливаясь не перед чем, для него не существует никакой морали, тем более что он старается не для себя, а для будущего всего человечества.
15:40
Вам щастить, друже! - посміхнулась дівчина. - Саме передають сучасну норвезьку оперу... Ну, дивіться, слухайте, а ми підемо.
15:39
А з цим поводяться ось так... - дівчина схилилась до скриньки і покрутила дві перші ручки. На протилежній стінці знову з’явилась кольорова картина. Цього разу це був кадр з якоїсь опери, і співаків було не тільки видно, а й чути! Картина була настільки рельєфна, що Северсонові здалось, ніби він дивиться на сцену крізь широке вікно.
15:38
Чи ви не голодні?.. Уже настав час вчитись їсти самостійно! - пожартувала дівчина. - Я змусила вас трохи поголодувати, а тепер спробуйте тримати ложку самі. Пацієнт на знак згоди кивнув головою і знову посміхнувся. Він марно намагався пригадати, як і коли його годували.
15:33
А… А… Амундсен… де… він? - Все гаразд. Ми вже послали повідомлення і на вашу батьківщину... Як ви себе почуваєте? Чи не болить де у вас?.. Не відповідайте, показуйте рукою. - Пацієнт посміхнувся і похитав головою.
15:28
Не напружуйтесь, Северсон! Лежіть спокійно, вам ще треба трошки зміцніти, - посміхається до нього білява дівчина, голос якої йому вже знайомий... Д-де… де я? - мимрить пацієнт, напружуючи всі сили. - У добрих людей, друже. Але зараз не сушіть собі мозок, ми все пояснимо вам згодом. Отой сон серед криги не минув для вас безслідно, однак тепер уже все гаразд. І мова у вас відновиться.
15:26
Отже, слово “Северсон” має бути моїм іменем? - думає Северсон, повільно розплющуючи очі. - Звісно, вони не знають, хто я. Мабуть, мене знайшла чужа рятувальна експедиція. Він мовчки дивиться на відвідувачів. Всі в білих халатах, а на нижній частині облич — маски. Так, це лікарі. Северсон схопився за поруччя ліжка, підвівся. Хотів привітатись, але язик не корився йому.
15:22
Северсон, спите?.. - лунає тихе запитання чистою норвезькою мовою.
15:21
Северсон з зусиллям розплющує очі. В приміщенні темно, тихо. Мабуть, йому все це тільки приснилось. В сусідній кімнаті хтось голосно розмовляє. До дверей наближаються кроки. Нарешті дізнаюсь, де я... - думає Северсон і заплющує очі, прикидаючись, ніби спить. До ліжка підходять кілька чоловік, - мабуть, лікарі. Один з них бере Северсона за руку, рахує пульс у нього на зап’ясті.
15:19
Северсон міркує й міркує, аж поки, нарешті, знову засинає, йому сниться, що він дома і дбайлива мати кладе його в ліжко, ніжно шепоче: На добраніч!
15:17
Хороша річ, оце домашнє кіно! = думає Северсон. - Фільм майстерно розмальовано. Але навіщо режисер вибрав таку нездійсненну тему? Він, мабуть, ніколи не бачив пустелі... Озеленити її - все одно що виростити квіти на Північному полюсі...
15:15
Картина розпливається, і на стінці з’являється постать красивої дівчини. Здається, вона дивиться просто на Северсона. Відкриває рот, ніби щось говорить, але її не чути.
15:14
Однак оці кіношники - неабиякі штукарі! Все здається зовсім правдоподібним, а насправді - трюк! Тепер на стінці з’являється детальний кадр: кілька засмаглих людей у білих капелюхах махають до когось руками. На привітання відповідає водій якоїсь гігантської машини, що має довгу, як у бронтозавра, шию і ковтає пісок...
15:11
Значить, це не фільмоскоп, а кінопроектор. Мабуть, зараз демонструється якийсь фантастичний фільм, бо звідки ж візьмуться квіти перед мертвими очима сфінкса, що споконвіку стоїть серед голої мертвої пустелі? Картина на стіні повільно змінюється. З’являється канал, що тягнеться в неозору далину, а на ньому - корабель. І знову сфінкси та піраміди серед зелені.
15:10
Северсон закліпав очима і ущипнув себе за руку: картина - рухлива! На передньому плані коливаються під вітром пшениці, вдалині між кущами пересуваються люди.
15:07
Ага, це не радіо, а фільмоскоп! - говорить сам до себе Северсон, з цікавістю поглядаючи на широку квітучу рівнину. Над темною зеленню лісу видніється єгипетський сфінкс, а за ним - піраміда.
15:06
Може, увімкнути? Северсон обережно торкається гранчастих ручок на бічній поверхні скриньки. Він вагається, боячись потурбувати кого-небудь, але спокуса перемагає. Тихенько клацнув вимикач. Збігло кілька секунд, і з’явився ще один приємний сюрприз: на протилежній стіні повільно вималювалась світлова картина.
15:04
Мозок повідомляє, що втомлений, і переключає організм на сон. Прокинувшись, Северсон уже впізнає предмети в приміщенні. Це не лікарня, бо меблі надто розкішні. Ліжко - чудне: воно має грати, як дитяча колиска. Северсон схопився за поруччя і після кількох невдалих спроб підвівся. Озирнувся навколо. Біля ліжка на відстані простягнутої руки стоїть невеличка скринька. Северсон обмацав її. Радіоприймач!.. Які ж уважні ті, що надали йому притулок!
15:02
Северсон напружив свідомість. Абсолютна тиша і спокій, жодного натяку на рух. Отже, він не на кораблі. А чи це часом не лікарня?.. Яка?.. В Кінгсбеї було б значно холодніше, навіть коли б опалювали… То, може, це - Тромсе?.. Або Осло?
15:00
Відповідь знайти важко. Якщо ніч - то, значить, він лежить, мабуть, дуже довго: адже він замерз удень, а за Полярним колом день таки довгуватий - майже півроку... А може, я на кораблі?
14:59
Наступне пробудження принесло Северсону радісний сюрприз, його повіки повільно підвелись, очі широко розкрилися. Довколишня абсолютна темрява почала розвіюватись, з присмерку виступило кілька предметів, і насамперед - ліжко. А де вікно?.. Чи воно затягнуто запоною, чи, може, зараз ніч?
14:57
Ні, це не сон! Пальці ніг рухаються, руки торкаються м’якої ковдри. Людина заспокоюється і одразу ж засинає. А прокинувшись, продовжує дослідження. Ні, з тілом таки все гаразд: можна цілком вільно рухати руками й ногами. От тільки очі ніяк не вдається розплющити, бо повіки немов склеєно.
14:55
Ні, він вільно ворушить пальцями ніг. По-дитячому радіє з цього. Трошки-трошки, з великим зусиллям, пересунулась рука, намацала м’яку тканину. Де ж це я опинився?.. Звичайно, не у крижаній печері, бо звідки ж там узялася б оця тканина… А може, все це мені тільки сниться?
14:52
Відновлюється нюх. Ніс відчуває якийсь приємний запах, але який саме - встановити не можна. Відтепер сон і неспання змінюються все частіше. І з кожним разом думки людини стають дедалі виразнішими й чіткішими. То, виходить, мені ще й пощастило… А як ноги? Не відморозив?
14:50
Пробудження приносить небагато: повіки наче свинцем налиті, губи немов чужі. Вухо ловить звуки розмови, яка не доходить до свідомості. А мозок повідомляє про себе першою більш-менш чіткою думкою: Врятований!.. Хто ж мене знайшов?.. Амундсен?.. Нова рятувальна експедиція?
14:48
Часом Северсону вчуваються якісь голоси. Він пробує розплющити очі, та марно, намагається зрозуміти зміст слів, але постіль під ним починає гойдатись, і людина знову поринає в примарний сон.
14:47
В її отупілому мозку повільно проповзають розпливчасті хаотичні образи: свідомість то спалахує на мить, то згасає. А разом з нею ніби й життя то покидає тіло, то повертається до нього, розливаючи судинами особливе тепло, таке знайоме кожному, хто зазнав кальційових вливань. Соратник відважного Амундсена, капітан Северсон, поступово прокидається від багаторічного крижаного сну.
14:45
- - - Пробудження - - -
Людина, що лежить на незвичайному ліжку в одній з кімнат інституту академіка Тарабкіна, ще не усвідомлює себе людиною...
14:30
Не поклав, не поклав, ви слухайте! - кричав хтось серед настирливого пищання. - Ви знаєте, що це за звуки? Сигнали з Всесвiту!.. Так, справдi, сигнали з Всесвiту. Ви - один з перших людей на Землi, якi почули їх. Я перехопив цi сигнали кiлька хвилин тому i згадав про вас, бо люблю вашi фантастичнi оповiдання.
14:28
Сам поклав трубку, мерзотник! - пробурчав я голосно...
14:25
Дивно: такого iменi я не чув... Хто?! - перепитую про всяк випадок. - Доктор Пегас, але зараз це неiстотно... Зачекайте, не кладiть трубки, йдеться про дуже важливу подiю... Послухайте! - У телефоннiй трубцi запищало: Пi… пi… пi… пi…
14:23
Що трапилось? - питаю незадоволено.
- Чи є редактор Груда? - прохрипiло у телефоннiй трубцi.
На жаль, слухає вас... Сподiваюсь, ви знаєте, куди подзвонили?.. Хто ви такий?
- Доктор Пегас.
14:17
Пошкодження? Застережний сигнал? Похапцем оглядаю двигун, а дзвiнок не стихає... Прокидаюсь. Голова трiщить, тремчу вiд холоду. Отже, це був тiльки сон. Але знову чую той огидний дзвiнок. У темрявi деренчить телефон. Будильник монотонно вiдбиває четверту годину ночi. I кому це спало на думку турбувати мене в такий час?!
14:15
- - - Доктор Пегас - - -
Усе почалося в ту далеку знаменну нiч... Я лiг спати пiзно, бо дописував оповiдання про майбутню подорож на Мiсяць. Моя уява була настiльки збуджена, що я продовжував фантастичний полiт Космосом i увi снi. Та ось, коли ракета вже шугнула вниз i на мене з блискавичною швидкiстю почали насуватися кратери й цирки Мiсяця, у двигунах корабля раптом щось задзеленчало...
14:10
Додому! Яке миле це слово. Додому, хоча б у сльотний день чи морозний вечiр! Все, що я колись зневажав, тепер буду пестити, мов свою дитину. Над брудною калюжею зупинюся з подивом; найогиднiша комаха стане для мене наймилiшим створiнням! Бодай на мить, хай тiльки думкою, втекти з крижаного простору i стальних стiн...
14:09
Мої думки мусять бути в тисячу разiв швидшими за наш антигравiплан. Вони повиннi одним стрибком повернути мене додому i виявити проклятущу помилку.
14:08
Нi, нi, годi про це! Я повинен повернутися на Землю i в минуле.
14:06
Манго ще не вирахував. Наш атомний годинник працює точно, але тiльки для нас. Про час на Землi ми не маємо нiякого уявлення, бо давно вже втратили зв'язок з людьми. Який рiк збiгає зараз на нашiй планетi? Чи живий хоч хто-небудь з наших друзiв? Чи правду кажуть вченi, що при такiй швидкостi польоту час для нас зупинився? Чи не постарiшало людство на кiлька столiть? I якщо ми не загинемо у вогнищi центру Галактики, то чи не застанемо потiм на Землi тiльки далеких своїх нащадкiв?
10:45
Яка ж швидкiсть нашого польоту?
10:42
Ми проминаємо розжаренi кулi, вiд яких назустрiч нам тягнуться довгi червонi язики. Зорi швидко виростають i зникають у пiтьмi. Молоко туманностi скупчується в зорянi острiвцi; непрозора запона рветься, i ми пропливаємо помiж двома сонцями.
10:40
Рiдне Сонце загубилось в iмлi розiрваної Млечної Путi. Вогники зiрок мовчать. Велетенська машина з подивом стежить за мiзерною порошинкою, що проникла в її механiзм, i цей крижаний погляд простору паралiзує моє серце.
10:39
Навколо нас - запаморочливий, нескiнченний простiр, яким ми пролiтаємо швидше за думку, та все одно ми у в'язницi.
10:38
Бухгалтер, який виявив у балансi розбiжнiсть на кiлька копiйок, повинен перевiрити всi розрахунки, незалежно вiд їх кiлькостi, i обчислювати все з початку, аж поки не знайде помилки. Шукаю помилку i я. Я схожий на людину, яка намагається щось пригадати, а тому раз по раз повертається до мiсця, пов'язаного з подiєю. Я шукаю помилку, що трапилась внаслiдок приголомшливих подiй мого життя. Помилку, яка шпурнула нас у пульсуючi глибини Всесвiту.
10:37
Пиши! - сказав вiн рiшуче. - Це наша остання надiя на порятунок... Так, у цих кiлькох словах - весь змiст уявної безглуздостi моєї працi.